Szeretettel várjuk gyermekét 8 alkalmas komplex iskolaelőkészítő foglalkozásunkra. Minden alkalmat mesével indítunk és ebbe a mesébe szőjük bele a fejlesztést. A magasan képzett pedagógusaink csoportbontásban, egyszerre maximum 2-4gyermekkelfoglalkoznak, akik forgószínpad-szerűen haladnak körbe. A két órás időtartamú foglalkozásokat közösen zárjuk.
Logopédiai foglalkozás gyermekeknek és felnőtteknek
A
logopédia a hang, a beszéd-, a nyelvi és kommunikációs képesség és a
nyelés zavaraival, az e zavarokban érintett személyekkel foglalkozó
tudományág és segítő szakma. A logopédus több tudományág ismereteit
alkalmazva végez prevenciós (megelőző), diagnosztikai (megismerő),
terápiás (fejlesztő) és rehabilitációs (helyreállító) tevékenységet az
érintettek hang, beszéd, nyelvi és kommunikációs képességeinek
fejlesztése, az életminőségük javítása érdekében. A logopédus autonóm
szakemberként munkája során gyakran együttműködik orvosokkal,
pszichológusokkal, pedagógusokkal, más területen képzett
gyógypedagógusokkal, gyógytornászokkal, ápolókkal és más segítő
szakemberekkel.
Koruseczné G. Annamária, gyógypedagógus terapeuta vagyok. 2010-ben szereztem tanulásban akadályozottak szakos tanár és terapeutai diplomát, majd 2022-ben mester minősítést terápiás szakirányon. 2017-ben tanultam a diszkalkulia korszerű terápiáját Szabó Ottiliától. Azóta több tanulóval is szép eredményeket tudtam elérni. Olyan gyerekeknek szeretnék segíteni, akiknek súlyos és tartós problémát jelent a számolás.
Maráczi-Farkas Krisztina dietetikus vagyok, 2002-ben végeztem a Pécsi Tudományegyetem Egészségügyi Főiskolai Kar dietetikus szakán. Dietetikusként 2002. augusztusától Semmelweis Egyetem II. számú Gyermekklinikáján, közismertebb nevén Tűzoltó utcai Gyermekklinikán kezdtem dolgozni.
Az ott töltött évek alatt tartottam tanácsadást főleg túlsúlyos, cukorbeteg, lisztérzékeny és egyéb táplálékallergiás és intoleranciás gyerekeknek illetve szüleik részére. Praxisomban szerepelt daganatos, epilepsziás, autóimmun (SLE), vérképzőszervi és vesebeteg gyermek táplálása is.
Sütőné Papp Viktória vagyok, az ELTE Tanító és Óvóképző Főiskolai Karán szereztem meg első, óvodapedagógus diplomámat 2003-ban, majd az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán folytattam tanulmányaimat pszichopedagógus alapszakon, később autizmus spektrum pedagógiája szakirányú diplomámat is megszereztem.
A szülőkonzultáció során várom minden olyan család megkeresését, ahol felmerül az autizmus gyanúja, de még nincs diagnózis; már diagnózissal rendelkező, autizmusban érintett család érdeklődését, ahol jelenlegi vagy hosszabb ideje fennálló probléma van jelen az életükben és nem tudják, hogy merre és hogyan lépjenek tovább az adott élethelyzetben.
Természetes dolog, hogy egy szülő szeretne gyermekének a lehető legjobb szülője lenni – ehhez pedig olykor elkerülhetetlenül hozzá tartozik az elbizonytalanodás, tanácstalanság. Az is előfordulhat, hogy egy szülő és egy gyermek között nem zökkenőmentes a kommunikáció, nehezen tudnak ráhangolódni egymásra, és ez számos konfliktushoz vezethet. A gyerekek felnövekedésével folyamatosan változnak a problémák, melyektől a gyermek vagy a környezete szenved, és a gyors alkalmazkodás nem mindig sikerül zökkenőmentesen.
Vajon normális, ahogy a gyermekem viselkedik? Miért viselkedik így?
Szüksége van gyermekemnek terápiára? Ha igen, milyen típusúra?
Etka Jóga - erőgyűjtő és fejlesztő módszer felnőtteknek
Ez a módszer a ma 89. életévében járó Kártyikné Benke Etka felismerései eredményeként 30 év alatt alakult ki. Etka Anyó, aki 56 évesen súlyos betegségei miatt fordult a jóga felé, immáron három évtizedes öngyógyító-önfejlesztő tapasztalatai révén nemcsak betegségeitől szabadult meg, ha nem létrehozott egy új mozgásművészetet, az erőgyűjtő és fejlesztő módszert.
Az Etka Jóga a természet, önmagunk és a másik ember megértésére törekszik, mely által harmóniát, kiegyensúlyozottságot teremthetünk életünkben. Az erőgyűjtő és fejlesztő módszer célja az egészség megőrzése, visszaállítása, fejlesztése. A természetes légzés, mozgás alkalmazását jelenti az élet minden pillanatában. Alkalmazása az emberi elme és test együttes edzésének megvalósítása, melynek során minden testi és szellemi tevékenység hatásosabban végezhető.
Minden szülő életében eljön a pillanat, amikor úgy érzi, a falnak beszél, nem a gyerekének. Olyan, mintha nem is hallaná, hogy mit mondunk neki, vagy mintha az elhangzottak az egyik fülén bemennének, a másikon pedig ki. Mondunk neki, kérünk tőle valamit, és nem történik semmi. Előbb-utóbb minden szülő azt érzi, hogy a falnak beszél...
Örök téma, hogy nem értjük meg a gyermekeinket. Ez teljesen normális, hiszen generációs különbségek vannak közöttünk, a dackorszakban pedig egyébként is megváltoznak a kisgyermekek. Az addig aranyos csemete nem figyel, nem úgy reagál, mint korábban, ez pedig sok konfliktust szül - árulta el Andree Tünde Eszter pszichológus.
A másik korszak az úgynevezett kamaszkor, amikor a fiatalok egyik pillanatban visszahúzódók, aztán hirtelen mindenki elképedésére jelenetet rendeznek. A hangulatingadozások nagyon jellemzők erre az időszakra, de megfelelő hozzáállással sokat javíthatunk a helyzeten.
Játékos mozgásfejlesztő torna 1-3 éves gyerekeknek mozgásterapeuta vezetésével
A zenés, játékos mozgásfejlesztő tornán már járni tudó babákat várunk, akik megtapasztalhatják a különböző mozgásformákat. A foglalkozásvezető koordinálásával és bátorításával, de kötöttségek nélkül tökéletesíthetik, gyakorolhatják a gyerekek a fejlődési szintjüknek megfelelő, és az érdeklődésüket is felkeltő mozgásformákat. A tornán fontos szerepet kapnak a dalok, mondókák, melyek segítségével még izgalmasabbá és változatosabbá tehetjük az együtt töltött időt. A foglalkozásokon speciális mozgásfejlesztő eszközöket használunk, melyek kiválóan alkalmasak a nagymozgások és az egyensúlyérzék fejlesztésére, elősegítik a kinesztetikus észlelést [saját mozgás érzékelése], a testséma elsajátítását, a szem-kéz és a szem-láb koordinációt. Használatuk során a taktilis [tapintási, érintési]- és térérzékelés is nagymértékben fejlődik. A foglalkozás tárgyi feltételeit itt is mi biztosítjuk, egyedül váltócipőt érdemes hozni.
A heti egyszeri foglalkozáson a gyerekek elsajátítják a mozgáskoordináció alapjait, a zenére történő táncos mozdulatokkal fejlesztik ritmusérzéküket (klasszikus balett és moderntánc alapok). A táncórák segítik a csoportba való beilleszkedés képességét: a gyerekek megtanulnak magukra és egymásra is figyelni, együtt végezni az egyszerű, majd a bonyolultabb, diagonálban végzett gyakorlatsorokat, illetve a betanított táncot. Az óra utolsó pár percét a szabadtánc és a szerepjáték tölti ki. Ezáltal is fejlődik a gyermek kommunikációs készsége, képessége, kreativitása. A tanév során két színpadi táncos bemutatóval kedveskedünk a szülőknek.
Mese-, játékterápiás elemeket is ötvöző bábterápiás foglalkozás 4-7 éves kisgyermekek részére
Előfordul, hogy óvodás gyermekünk egyik napról a másikra megváltozik, érzékenyebb lesz, egyre inkább szorong, retteg addig jól ismert és elfogadott dolgoktól, helyzetektől, emberektől. Felriad éjszaka, esetleg már kialakult szobatisztaság után elkezd újra bepisilni éjjelente. Általában a legtöbb kisgyerek szorong, fél valamitől. Ez az egészséges fejlődés része. Ha ez a nyugtalanság, kétségbeesés nagyobb mértéket ölt, negatívan hat ki kisgyermekünk személyiségfejlődésére. Gyermekkori szorongásait a gyermek továbbviszi felnőttkorába is, ebből alakulhatnak ki később a gátlások, komplexusok.
A kisgyermek nem mindig tudja szavakba önteni félelmeit – egyrészt még nem rendelkezik olyan szókinccsel, amely pontosan megszemélyesítené, lefestené problémáit, másrészt ezek a félelmek néha számára is olyan elfogadhatatlanok, hogy szinte fél őket a száján kiejteni. A játék a gyermekek önkifejezési formája, konfliktuskezelő, feldolgozó formája.
Órarendünk részletesen tartalmazza a foglalkozások időpontját, melyekre előzetes bejelentkezés szükséges az adott foglalkozás vezetőjénél telefonon vagy levélben a Kapcsolat menüponton keresztül!