Kezdőlap
Alapozó Terápia - okosító torna PDF Nyomtatás E-mail
Foglalkozások

Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszert fejlesztő torna 5-16 év közötti gyermekek részére

Napjainkban egyre több az olyan gyermek, akinél a beszéd vagy a mozgásfejlődés nem indult be időben, olvasási, írási zavarral vagy egyéb készséghiányos tünettel küszködik, magatartásbeli problémái adódnak, esetleg figyelemzavar és hiperaktivitás okoz a tanulásban nehézséget. Ha egy gyermek nem tud megtanulni olvasni, érdemes megvizsgálni, hogy mozgásfejlődésében nincs-e elmaradottsága.

Az Alapozó terápia olyan intenzív mozgásfejlesztés, mely a beszédfejlődésben elmaradt, diszlexiás, alaki diszgráfiás, diszfáziás, figyelemzavaros, hiperaktív, éretlen nagy- és finommozgásos gyermekek iskolaérettségét segíti elő az idegrendszer fejlesztésével. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.), és ezzel tesszük teljessé.

A foglalkozás időtartama egy alkalmanként kilencven perc, maximum 5 fős csoportokban. Első alkalommal részletes állapotfelmérést végzünk, mely a gyermek fejlesztésének kiinduló pontja. A találkozások gyakorisága egyéni elbírálás alapja. Az állapotfelmérést fél éven belül megismételjük.

Hatékonyan alkalmazható a terápia:

  • óvodás nagycsoportos (5 éven felüli) gyermekeknél, akiknél mozgásügyetlenség van, kialakulatlan kézdominancia vagy kimutatott diszlexia-veszélyeztetettség áll fenn,
  • óvodás nagycsoportos (5 éven felüli) gyermekeknél, akiknél tisztán a nagymozgások és finommozgások ügyetlensége figyelhető meg,
  • óvodáskorú nagycsoportos gyermekeknél, akiknél súlyos beszédfejlődési zavar áll vagy állt fenn: megkésett beszédfejlődés, nehezen kezelhető beszédprodukciós vagy beszédpercepciós zavarok, esetleg diszfázia gyanúja,
  • iskoláskorú diszlexiás gyermekeknél,
  • iskoláskorú diszgráfiás gyermekeknél az írás alaki oldalának javítására,
  • POS-ban (pszichoorganos szindroma) szenvedő gyerekeknél, ha diszlexiásak,
  • hatékony a terápia intelligencia-határeset gyerekeknél (IQ: 70-85) és valódi debilitás (IQ: 60-75) esetén,
  • kiemelkedően hatékony pseudodebilitás (ál-értelmi fogyatékosság) esetén, ahol a gyermek normál intelligenciájú, de az igen súlyos részképesség-hiány miatt kisegítő iskola várna rá, valamint
  • óvodás (5 éven felüli) és kisiskolás gyermek esetén, aki sportolni szeretne, de még nem látszik egyértelműen, hogy mely sportágban lenne a legügyesebb. 

A foglalkozás időtartama egy alkalommal 245 perc.

Foglalkozásvezető: Bartuschek Mónika mozgásterapeuta (06 20/361-2929)

 

Amennyiben fennáll, vagy csak felmerül a diszlexia-veszélyeztetettség lehetősége, egy komplex állapotfelmérés után mozgásterapeutával, logopédussal, fejlesztő pedagógussal vagy pszichológussal együttműködve alapozó terápiában részesíthetjük a gyermeket. Az óvodáskorú gyermeknél így sok időt nyerhetünk, hiszen még az iskolai olvasás- és írástanítás előtt járunk, iskoláskorú gyerekek esetében pedig megkönnyíthetjük a tanulással töltött időt.

 
< Előző   Következő >

Bejelentkeznél?

Az első alkalommal nálunk minden csoportos, nem terápiás célú foglalkozáson ingyenes a részvétel, tudtad?

Órarendünk részletesen tartalmazza a foglalkozások időpontját, melyekre előzetes bejelentkezés szükséges az adott foglalkozás vezetőjénél telefonon vagy levélben a Kapcsolat menüponton keresztül!