Kezdőlap arrow Foglalkozások arrow 6 év feletti gyerekeknek arrow Személyiségfejlesztő mentálhigiénés foglalkozás kisiskolásoknak
Személyiségfejlesztő mentálhigiénés foglalkozás kisiskolásoknak PDF Nyomtatás E-mail

Feszültségoldó, önismeret fejlesztő kiscsoportos foglalkozás kisiskoláskorú gyermekeknek (7-11 év) 

Az iskolakezdéskor és az iskola első éveiben a gyermekek új élethelyzetbe és elvárások elé kerülnek. A kezdeti nehézségek megoldása nagyban függ az előző életszakasz személyiségfejlődésének minőségétől. A már az óvodában megmutatkozó, és kezeletlen teljesítmény, beilleszkedés, vagy magatartási problémák általában hamar megmutatkoznak az iskolában is. Minél később ismerjük fel, az ok-okozati összefüggések feltárása annál nehezebb.

Tünetek: a szorongás, teljesítménygátlás, kommunikációs, és önkifejezési problémák, az iskolai csoportba való beilleszkedés nehézsége. A gyermekek szociális érettsége meghatározza a társakkal kialakított kapcsolat minőségét is. A családi helyzet esetleges kiegyensúlyozatlansága csak súlyosbítja a gyermekek bizonytalanságát és az iskolai kudarcok nagymértékben lecsökkentik a gyermekek reális önismeretét és önbizalmát. Az alapozó kognitív készségek színvonala pedig meghatározza az iskolai beválást. Tudjuk, hogy a gyermekek iskolai pályafutását és hosszú távú eredményességét nagyban befolyásolják az első iskolai évek sikerekre, illetve kudarcokra vonatkozó tapasztalatai, ezért fontos azon lehetőségek megteremtése és megajánlása e korcsoport számára, melyek az esetleges kudarcok prevencióját célozzák meg.

Az is előfordulhat, hogy gyermekünknél viselkedésbeli vagy érzelmi változásokat figyelünk meg. Ezek a változások a fejlődés velejárói (hiszen egy-egy fejlődési szakaszba való átlépés gyakran társul átmeneti tünetekkel, nehézségekkel) is lehetnek, ugyanakkor valamilyen tünetképzésre utalnak abban az esetben, ha hosszú távon fennmaradnak, a gyermek közösségbe való beilleszkedését, vagy a képességeinek a megfelelő kiteljesedését gátolják. 

Az alábbi fogalakozás csoportban történik, és ráépül az ezt megelőző diagnosztikus vizsgálat eredményeire. 

A csoportos foglalkozás célja a nehézségekkel küzdő gyermekek csoportban történő személyiségfejlesztése. A csoportos foglalkozáson való részvétel további haszonnal is bír: a csoporttevékenység fejleszti és megalapozza a reális önértékelést, kapcsolatteremtési képességeket és fejleszti a mentális reprezentációk kifejezési képességét (performancia).

Alkalmazott módszerek:

  • pszichodráma 
  • kreativitás fejlesztés
  • kommunikáció fejlesztés
  • konfliktus kezelés
  • készségfejlesztés

Alkalmazott eszközök:

  • dramatikus játékok
  • manuális tevékenységek
  • mozgásos játékok  

A foglalkozás időtartama alkalmanként 45 perc, 4-5 fős csoportokban, a találkozások gyakorisága hetente egyszeri.

Minden lejárt bérlet után a szülők írásos véleményt kapnak a kisgyermekük fejlődéséről, melyek voltak a tapasztalatok vele kapcsolatosan a foglalkozások alkalmával, milyen eredményeket ért el, milyen csoportbeli kapcsolatokat alakított ki, illetve melyek azok a területek, ahol még fejlesztést igényel.

Foglalkozásvezető: Andree Tünde, pszichológus (06 30 857 4958)

 
< Előző   Következő >

Bejelentkeznél?

Órarendünk részletesen tartalmazza a foglalkozások időpontját, melyekre előzetes bejelentkezés szükséges az adott foglalkozás vezetőjénél telefonon vagy levélben a Kapcsolat menüponton keresztül!